Kaj je ključno za srečo zaposlenih?

Objavljeno:

Image
Zadovoljstvo na delu

Ste se kdaj vprašali, kakšna je povezava med zadovoljstvom in produktivnostjo? Raziskava Univerze v Warwicku je pokazala, da so srečni delavci so bolj produktivni – 12 % bolj produktivni. Obenem pa približno polovica zaposlenih sanjari o sanjski službi. Pri pojmovanju sedanjega in želenega delovnega mesta je tudi nekaj razlik glede na generacijo. Milenijci so pri iskanju sanjske službe bolj optimistični kot baby boom generacija. Razlike pa so tudi med posameznimi državami. Vsi podatki kažejo, da velik delež zaposlenih kljub vsemu ni povsem zadovoljen s svojim delovnim mestom.

Več kot polovica tehnoloških delavcev je neodločenih glede svoje službe, kar jih dela še toliko bolj nesigurne in labilne. Ko govorimo o najbolj prepričljivem argumentu za pritegnitev najboljših talentov v svojo ekipo, so še vedno najbolj učinkovite konkurenčne plače in to je tisto, kar lahko odpelje dobrega zaposlenega nekam drugam.

Hired je v svoji raziskavi analiziral, kaj motivira ljudi, da ostanejo na delovnem mestu ali da ga zapustijo. Izsledki so zanimivi, predvsem pa so uporabni za delodajalce, ki želijo obdržati svoje najboljše zaposlene, obenem pa privabiti nove in produktivne sodelavce.

Plača je še vedno najpomembnejša, ni pa edini motivator

Analiza je pokazala, da je zadovoljstvo s službo odvisno od tega, kako zadovoljni so delavci s svojim osebnim dohodkom. Skoraj 3 od 4 delavcev, ki sovražijo svoje delo, pravi, da na tem delovnem mestu ostajajo predvsem zaradi finančne stabilnosti, a obenem iščejo nekaj novega. 1 od 2 delavcev pa poroča, da je zapustil svoje zadnje delo, ker plača ni bila ustrezna. Poleg tega, da so premalo plačani, so najpogostejši razlogi za nezadovoljstvo s svojo službo še: pomanjkanje priložnosti za rast, slaba kultura podjetja ali pa nerazumevanje z nadrejenimi ali sodelavci.

Ljudje, ki imajo radi svojo službo, pa so najpomembnejši dejavniki zadovoljstva z delovnim mestom:

  • zanimivo delo (38 %),
  • ustrezno plačilo (37 %) ter
  • uravnoteženost med poklicnim in zasebnim življenjem (34 %).

Med zadovoljnimi zaposlenimi jih je kar 9 od 10 verjelo, da lahko dobijo sanjsko službo, motiviralo pa jih je zavedanje, da opravljajo učinkovito in vplivno delo. Ti podatki so lahko dober kompas za vse zaposlovalce.

Kako izboljšati zadovoljstvo in zvestobo zaposlenih?

Poleg zagotavljanja poštenega plačila si vzemite čas in ugotovite, kaj je tisto, kar je pomembno za vsakega posameznega zaposlenega. Raziskava, ki jo je opravil Hired, kaže, da se ljudje, ki ne marajo svoje službe ali pa se na delovnem mestu ne počutijo dobro, večinoma osredotočajo na zunanje dejavnike - na primer na boljšo plačo, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter na občutek cenjenega dela. Po drugi strani pa takrat, ko so izpolnjena pričakovanja glede plač, mnoge motivirajo koristno delo, občutek ponosa po opravljenem delu in priložnosti za učenje.

Postregli smo vam z nekaj usmeritvami, s katerimi bodo vaši zaposleni lahko bolj zadovoljni na svojem delovnem mestu, pri iskanju kakovostnih kadrov pa vam lahko pomagamo.