Kako z družbenimi omrežji privabiti kandidate?

Objavljeno:

Image
Družbena omrežja in zaposlovanje

Živimo v času, ko je 22 % svetovnega prebivalstva na Facebooku, LinkedIn pa ima več kot 530 milijonov profilov. Te in še številne druge visoke in fascinantne številke nam govorijo, da so družbena omrežja bistvena za podjetja, ki se želijo tržiti na spletu.

Običajno poslovno uporabo družbenih omrežij razumemo le kot orodje za privabljanje potencialnih strank. Ste kdaj pomislili, da bi jih lahko uporabili tudi za iskanje in privabljanje novih zaposlenih?

Za razliko od klasičnega iskanja kandidatov z objavo prostih delovnih mestih, lahko podjetje prek družbenih omrežij naveže stike s takimi kandidati, s katerimi se kulturno ujema. Če posameznik že spremlja blagovne znamke na družbenih omrežjih, obstaja velika verjetnost, da se bodo njegove vrednote uskladile z vrednotami blagovne znamke. Obenem pa bo tak kandidat že zelo dobro seznanjen s podjetjem.

Ponujamo vam 5 nasvetov za privabljanje kakovostnih kandidatov prek družbenih omrežij.

V objavah izražajte svojo poslovno kulturo

Odprto komuniciranje poslovne kulture na družbenih omrežjih je odličen za povezovanje s podobno mislečimi posamezniki. To lahko pozitivno vpliva na potencialne stranke, ki pred nakupom iščejo zaupanje v blagovno znamko. Podobno pa bodo to cenili tudi potencialni kandidati za delovno mesto.

V objavah lahko poveste, kakšen je vaš zaposlovalki proces, kakšni so obredi v vašem podjetju, kakšni »team buildingi« vaše stališče do odprtih pisarn ali dela na daljavo … Nekateri ljudje se ne bodo našli v taki delovni kulturi, drugim pa bo ravno to privlačno.

Več informacij, kot jih boste objavljali na družbenih omrežjih o svoji kulturi, bolj bodo lahko vaši kandidati usklajeni z njo. In če delujete na področju kadrovanja, veste, kako zelo pomembno je ujemanje s kulturo podjetja.

Objavljajte slike iz delovnega okolja

Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook na svojem Twitter profilu pogosto objavlja slike zaposlenih in čestita njihovim dosežkom. Si predstavljate, kako se ob tem počutijo zaposleni? Vsak si želi delati za podjetje, ki priznava in spodbuja dosežke. Nihče se ne želi počutiti podcenjen.

Slike zaposlenih v delovnem okolju lahko tudi povedo, kaj naj kandidat pričakuje od novih sodelavcev. Vidi, kako strog je slog oblačenja, kakšen je red, starost sodelavcev … Če kandidatu delovno okolje ne bo všeč, sploh ne bo poslal prijave in bo tako prihranil čas sebi in podjetju. Velja pa tudi obratno. Če si bo lahko predstavljal sebe v vašem delovnem okolju, bo bolj motiviran za delo pri vas.

Zaposleni naj sodelujejo in predstavljajo podjetje

Pri komunikaciji podjetja je treba biti pazljiv na vse elemente sporočil in na možne negativne posledice. Vsaka blagovna znamka se želi pokazati v najboljši luči. Pri grajenju verodostojnosti in ugleda so lahko v veliko pomoč zaposleni. Raziskave kažejo, da več kot pol ljudi bolj zaupa običajnemu zaposlenemu kot pa direktorju podjetja.

Nauk je, da je treba skrbeti za zadovoljstvo in identifikacijo zaposlenih  s podjetjem. Če vam to uspe, jih lahko tudi spodbujate k izražanju mnenj in deljenju vsebin, ki se tičejo podjetja. To lahko prinese občutek enotnosti in vpetosti v delovanje podjetja. Ljudje pogosto ne zaupajo uradnim virom. Če pa zaposleni objavijo svoja nepristranska mnenja o podjetju, pa je to obravnavano z večjo verodostojnostjo.

Prav tako je koristno, če zaposleni na svojih kanalih delijo zaposlitvene objave podjetja. Pogosto imajo prijatelje na sorodnih področjih in s podobnimi vrednotami, kar je odlično izhodišče za iskanje najboljših kandidatov za vaše podjetje.

Poudarjajte prednosti

Ali nudite prilagodljiv delovni čas, medtem ko vaši tekmeci zahtevajo prisotnost od 9. do 17. ure? Lahko vaši zaposleni delajo na daljavo? Omenite to v objavah na družbenih omrežjih.

Morda imate skupne zajtrke, popoldansko pivo ali pa je en dan v tednu pasjim ljubljenčkom dovoljen obisk pisarne. Poudarjajte tovrstne zanimive značilnosti.

Premislite, katere so vaše konkurenčne prednosti, ki bi utegnile zanimati potencialne kandidate.

Razmislite o plačanih oglasih

Z navadnimi objavami na družabnih omrežjih ste omejeni na organski doseg, kar zmanjšuje možnost, da bi objave videli tudi potencialni kandidati, ki vas še ne poznajo. Če bi radi prodrli med nove ljudi, razmislite o kampanji s plačanimi oglasi, na primer na Facebooku.

Prednost Facebooka je v številnih podatkih uporabnikov, ki jih zaradi tega lahko z oglasi bolj natančno ciljate. Facebook ponuja možnost geotargetiranja, omejevanja starosti, izbira izobrazbe in celo zanimanj. Zneski za minimalna tovrstna oglaševanja pa niso visoki.